Первертајзинг: Маркетиншке агенције у Србији
јун
02
Первертајзинг: Маркетиншке агенције у Србији by Dušica Antić Rašić / with 0 comments

Первертајзинг – агенцијски анали је прва књига Бојане Ковач, даме која је годинама радила у маркетиншким агенцијама и медијима. Своје вишегодишње искуство на овим пољима решила је да преточи у књигу.

Имате вишегодишње агенцијско искуство. Која је била преломна тачка када сте одлучили да напишете књигу?

- Књига је настала из мени јако интересантне преписке између моје тада бивше колегинице из McCann и другарице Инес Кљаковић која је у то време добила нови посао и радила у Швајцарској. Цела наша преписка је била базирана на врцавим описима, духовитим опаскама и доживљајима из тог света, у коју су се повремено укључивале и остале феноменалне колеге које су имале сличне анегдоте као и ми. Тада сам схватила да смо сви ми у ствари једна особа, маркетинг киборзи и да је тај глас људи из маркетинга морао да се чује за нове генерације које долазе. Не, ништа попут сувопарне теорије или егзактне науке, већ онако како то заиста изгледа у пракси рада у адвертајзинг агенцији. Пуно рада, забаве, обећања и манипулација. Ништа није онако како се чини на први поглед.

Професионални развој сте започели у ПР сектору агеније McCann Erickson где сте радили 7 година. Пре пет година почињете да радите за дигиталну агенцију из Њујорка. У којој мери је било могуће раздвојити ваш пословни пут од пута јунакиње и да ли сте уопште то покушавали?

- Веома тешко у некој мери, али само у неколико делова књиге. Са друге стране јунакиња (такође и остали споредни јунаци) је сублимација свих жена које су некад радиле у медијима или маркетингу и које су се суочавале са непотизмом, мобингом, ејдзимом, сексуалним узнемиравањем и разним другим манипулацијама и то није само тако у овој професији већ и у другим, само је у адвертајзингу и медијима то мало израженије. Такође, јунакиња је и представник оних жена које су зарад каријере или разних других разлога ушле у интимне односе са својим шефовима, чега у Србији има заиста много па сам желела да се прича покаже и из њиховог угла, што их наравно не оправдава већ само додатно осликава читаво лицемерје пословања у једној индустрији и показује на неки начин разна условљавања.

Радили сте на телевизији Б92 и Fox. Писали сте и за Cosmopolitan. Колико се и у чему (ако постоји разлика) рад у редакцијама разликује од рада у агенцијама?

- Одлично питање. Као да сам га сама себи поставила 🙂

Постоји у некој мери, у смислу саме комплексности, захтевности посла, познавања тржишта и различитих индустрија и њиховог пословања јер су медији односно телевизије и штампа ипак само медијатор у великој мери онога што креирају агенције и продукцијске куће. У смислу типова карактера и људи нема велике разлике. За рад у агенцији пожељно је и познавање начина рада и функционисања свих медија од онлине, преко принт-а и оутдоор до тв-а. Сви они се нарочито код интегрисаних кампања преплићу и понекад за прави успех кампање зависе једни од других. Ако ме питате за саму књигу, рећи ћу само: да, у праву сте, пуно карактера, у књизи у ствари потичу и са телевизија на којима сам ја радила. Суштина је да сви имамо и добру и лошу страну само је питање како се у различитим ситуацијама и пословним околностима наш карактер и интегритет манифестује.

Цео текст прочитајте на Диа маркетинг

0 Comments

Leave a Comment

Anti-spam test:
+=